Zboží Vám zašleme: dnes

V košíku:   0 ks
Celkem:   0 Kč

Internetová sleva: 1%

Maloobchodní ceny

Aktuality

16.03.20

Celoroční pneu nebo sezónní pneumatiky?

Neumíte se rozhodnout, zda koupit celoroční pneumatiky nebo stále kupovat sezónní to je letní a zimní pneu?

Důvody pro letní pneu

Letní pneu jsou speciálně konstruovány pro optimální výkon v letním období.

 

Přilnavost: Pouze letní pneu mohou garantovat vysokou přilnavost na mokrých a suchých vozovkách díky vlastnostem/konstrukci dezénu a požité běhounové směsi.

 

Ovladatelnost letní pneu nabízejí vysokou stabilitu v zatáčkách a rychlou odezvu na natočení volantu.

 

Kilometrový výkon: Letní pneu nabízejí optimální životnost při vysokých letních teplotách.

 

 

Důvod pro zimní pneu

Zimní pneu mají specifické vlastnosti, které eliminují rizika na sněhu, ledu při nízkých teplotách (pod 7°C)

 

Přilnavost: zimní pneu mají specifický dezén s lamelama, které zabezpečují vynikající trakci na zasněžených, mokrých a zledovatělých vozovkách v zimním období.

 

Kontrola: Zimní pneu jsou vyrobeny ze speciální směsi, která zůstává měkká a flexibilní i za nízkých teplot, zimní pneu zabezpečují lepší přilnavost a kontrolu v zimních podmínkách.

 

Jistota: Zimní pneu dávají extra pocit bezpečí při jízdě v náročných zimních podmínkách.

 

Vyhláška a zákon: Některé státy požadují použití zimních pneu ze zákona (sněhová vločka ve skalním masivu – 3PMSF)

 

Důvody pro volbu celosezonních pneumatik

Celosezonní pneu nabízejí dobré jízdní vlastnosti během celého roku.

 

Pro mírné zimní podmínky (málo sněhu, občasné teploty pod bodem mrazu) mohou být celosezonní pneu vhodným řešením.

 

Jedna sada pneumatik: uživatelé mohou ušetřit náklady, čas a starosti spojené se sezonní výměnou pneumatik.

 

Vyhláška a zákon: např. celosezonní pneumatiky Continental mají označení M+S a také sněhovou vločku ve skalním masivu (3PMSF) a mohou být použity i ve státech, kde platí tzv. zimní zákon. Toto označení sněhové vločky ovšem nemají všichni výrobci u  univerzální pneumatik, kde je jen M+S což v některých zemích již nestačí.

 

Shrnutí

Celoroční pneumatiky jsou dobrou volbou pro řidiče, kteří moc nejezdí, případně jezdí takzvaně „kolem komína“ a nebydlí v místech s častým výskytem sněhu v zimním období.

 

Letní a zimní pneumatiky mají specifické vlastnosti právě pro roční období pro, která jsou určena a zajišťují tak mnohem lepší bezpečí a komfortní jízdu třeba v podání snížení hluku či spotřeby.

28.03.17

Jaká je pravda ohledně stárnutí pneumatiky?



VÝZKUMY PROKAZUJÍ, ŽE NEEXISTUJÍ ŽÁDNÉ ROZDÍLY VE VÝKONECH NOVĚ VYROBENÝCH PNEUMATIK A PNEUMATIK VYROBENÝCH PŘED 3 LETY*


* Žádné rozdíly ve výkonech: na základě vysokorychlostních testů a testů rozjezdů/zastavování uskutečněných Korejským
úřadem na ochranu spotřebitele a na základě testů valivého odporu uskutečněných německým autoklubem.
* Pokud je pneumatika skladována v doporučených podmínkách.
* Michelin doporučuje, aby byly pneumatiky starší než 10 let od data jejich výroby vyřazeny z provozu.

 

JAKÁ JE PRAVDA OHLEDNĚ STÁRNUTÍ PNEUMATIK?


 

OTÁZKA: Proč Michelin poskytuje tyto informace o stárnutí pneumatik?
ODPOVĚĎ: Protože ohledně stárnutí pneumatik existuje obecné rozšířená mylná představa. Nezapomeňte: nejdůležitějším datem NENÍ to, kdy byla pneumatika vyrobena (DOT), ale kdy byla namontována na vozidlo.

OTÁZKA: Pneumatika významně nestárne, dokud není namontována na vozidlo. Proč?
ODPOVĚĎ: Před montáží je pneumatika nenahuštěná, nezatížená a vystavena minimálním teplotním výkyvům místa uskladnění.

OTÁZKA: Pokud datum výroby není důležité, co JE tedy důležité?
ODPOVĚĎ: Datum, kdy je pneumatika namontována na vozidlo. Během provozu je pneumatika vystavena velkému množství negativních vlivu, nárazům a dalším jízdním podmínkám, které se nevyskytují při jejím skladování. Proto začíná pneumatika po montáži významné stárnout.

OTÁZKA: Existují nějaké studie, které potvrzují, že stárnutí pneumatik je nepodstatné při skladování a začíná se významně projevovat až po montáži?
ODPOVĚĎ: Byly uskutečněné tři studie v Koreji, Německu a Saudské Arábii. Studie v Koreji a Německu prokázaly, že neexistují žádné rozdíly ve výkonech nove vyrobené pneumatiky a pneumatiky skladované po dobu tří let. Studie ze Saudské Arábie ukazuje, že pneumatika užívaná na vozidle po dobu jednoho roku vykazuje stejné známky stárnutí jako pneumatika skladovaná po dobu deseti let.

OTÁZKA: Pneumatiky začínají po montáži na vozidlo stárnout. Jak Michelin doporučuje o ně pečovat?
ODPOVĚĎ: Po montáži vyžadují pneumatiky během svého provozního života speciální péči, která pri skladování není třeba, jako je: kontrola tlaku huštění, správně seřízená geometrie vozidla, kontrola poškození a měření hloubky běhounu.




 

 

Zdroj:

Korejský úřad na ochranu spotřebitele. ADAC, německá motoristická organizace.
Studie Saudské
Arábie uskutečněná univerzitou ve městě Osaka, vydaná v časopisu Rubber Chemistry and Technology.

Leták Michelin Tyres do not expire

 

Rezervace termínů

Kalendář Zde se můžete objednat do našich servisů na přesné datum a čas na pneuservisní práce nebo výměnu oleje.

Rychlý kontakt

Šenov
Tel.: +420 604 750 150
E-mail: senov@rajpneu.cz

Ostrava
Tel.: +420 603 580 580
E-mail: ostrava@rajpneu.cz

Provozní doba

Po-Pá, 8:00-17:00
Situační mapka

© 2003-2020 K & K PNEU s.r.o., Jakékoli kopírování,
další publikování nebo šíření obsahu tohoto webu je zakázáno.
       

pro klasické zobrazení klikněte zde .
.

Zboží bylo vloženo do košíku.

Celkem máte v košíku:

ks zboží za
PŘEJÍT K POKLADNĚ POKRAČOVAT V NÁKUPU

Zapomenuté heslo