Zboží Vám zašleme: zítra

V košíku:   0 ks
Celkem:   0 Kč

Internetová sleva: 1%

Maloobchodní ceny

Aktuality

21.04.2021

Energetický štítek (EU) 2020/740

 popis energetického štítku dle EU nařízení 2020/740

1) QR s odkazem na evropskou databázi produktů EPREL

 

2) obchodní firma nebo ochranná známka dodavatele

 

3) identifikátor pneumatiky, kód výrobce

 

4) označení rozměru pneumatiky, index nosnosti, index rychlosti

 

5) třída pneumatiky:
         C1 - osobní vozy a SUV
         C2 - VAN a LT
         C3 - nákladní vozy

 

6) piktogram palivové účinnosti,  rozděleno do 5-ti tříd, stupnice od A do E, kde hodnota A je lepší

 

Skutečná úspora paliva závisí především na chování řidičů.
Ekologická jízda snižuje spotřebu paliva.
Pro optimalizaci palivové účinnosti je zapotřebí pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách.

 

7) piktogram přilnavosti za mokra, rozděleno do 5-ti tříd, stupnice od A do E, kde hodnota A je lepší

 

Pro zachování maximální přilnavosti je zapotřebí pravidelná kontrola tlaku v pneumatikách.
Vždy je zapotřebí dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozidly s ohledem na brzdnou dráhu.  

 

8) piktogram vnějšího hluku odvalování, jeho hodnota (vyjádřená v dB a zaokrouhlená na nejbližší celé číslo) a výkonnostní třída rozdělena do 3 tříd, stupnice od A do C, kde hodnota A je lepší

 

9) piktogram přilnavosti na sněhu, doposud značeno na pneu jako 3PMSF


Údaj o tom, zda jde o pneumatiku pro použití za náročných sněhových podmínek

 

10) piktogram přilnavosti na ledu, pneumatiky s označením ICE,

 údaj o tom, zda jde o pneumatiku pro jízdu na ledu

 

Tyto pneumatiky pro jízdu na ledu jsou určeny speciálně pro vozovky, na jejichž povrchu se vyskytuje led a ztvrdlý sníh, a měly by být používány pouze za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek (například při nízkých teplotách). Jejích použití za méně nepříznivých povětrnostních podmínek (jako je za deště či při vyšších teplotách) by mohlo mít za následek nedostatečný výkon, zejména pokud jde o přilnavost za mokra, vedení směru a opotřebení.





Toto označovaní dle EU 2020/740 se nevztahuje na pneumatiky:

- profesionální terénní pneumatiky (4S)
- pneumatiky určené pouze k montáži na vozidla poprvé zaregistrovaná před 1. říjnem 1990 (pneu na veterány - vozidlo starší 30let)
- náhradní pneumatiky pro dočasné užití typu T (rezervní dojezdové kolo)
- pneumatiky s kategorií rychlosti nižší než 80 km/h (rychlostní index E a nižší)
- pneumatiky se jmenovitým průměrem ráfku nepřekračujícím 254 mm (R10“) nebo pneumatiky se jmenovitým průměrem ráfku 635 mm (R25“) a více
- pneumatiky vybavené dalšími prostředky ke zlepšení trakčních vlastností, například pneumatiky s hroty
- pneumatiky určené pouze k montáži na závodní vozidla


 

 Jak se změnilo označení tříd?

 

  starý   nový   starý   nový   starý   nový
                       
kategorie úspora paliva   přilnavost za mokra   třída hluku
                       
C1
osobní
A - A   A - A   ) - A
B - B   B - B   )) - B
C - C   C - C   ))) - C
D*       D*            
E - D   E
 - D        
F - E   F - E        
G   G        
                       
C2
SUV, 4x4, LT
A - A   A - A   ) - A
B - B   B - B   )) - B
C - C   C - C   ))) - C
D*        D*            
E (8,1<RRC<9,0) D   E - D        
E

(9,1<RRC<9,2)

E   F - E        
F -   G        
G                
 * nepoužilo se
 
                   
C3
nákladní
A - A   A - A   ) - A
B - B   B - B   )) - B
C - C   C - C   ))) - C
D - D   D - D        
E - E   E - E        
F   F        



Srovnání vzhledu starého a nového energetického štítku pneumatiky

15.03.2021

Yokohama Garance léto 2021

Yokohama Garance léto 2021

11.08.2020

Nejnovější informace ohledně stárnutí pneumatik

Jsou zákaznicí, kteří požaduji pneumatiky ne starší jak jeden rok. Studie nyní potvrdily skutečnost, že dobře skladovanou pneumatiku lze považovat za novou přinejmenším tři roky od data výroby a není mezi nimi rozdíl v přilnavosti, hlučnosti čí rozdílu v kilometrovém výkonu a ani dokonce ani při vyvažovaní kol.

  

Datum výroby pneumatiky je uvedeno na každé pneumatice v podobě 4 čísel. První dva udávají číslo týdne a zbylé dva rok. Na fotografií 0920

Pneumatiky vyrobné v roce 2020 v 9. týdnu

Pneu vyrobena v 9. týdnu roku 2020

 

V našem e-shopu rájpneu.cz se denně prodá tisíce pneumatik, které se neustále opět doplňuji na sklad. V letní nebo zimní sezóně se tento kolotoč pneumatik až zdesetinásobí. Přesto pokud se na skladě objeví pneumatika starší tři let, tak tuto skutečnost uvádíme v textu položky formou čísla roku výroby.

 

Pneu, které jsou starší tří let, mají většinou nižší cenu díky nižšímu nákupu od výrobce nebo výhradního dovozce. Pneu jsou nepoužité, správně skladované a poskytujeme na ně záruku po odbu 4let od data koupě.

 

Vlastní skladové zásoby v rájpneu.cz - expedice tentýž den.Díky tomu lze pořídit kvalitní pneu za nižší pořizovací náklady. Pneumatiky s označením DOT lze jednoduše vyfiltrovat zaškrtnutím políčka Výprodej DOT.

Odkaz na výprodejové DOT

 

Je dobré vědět, že každá pneumatika, která opustí výrobu je ošetřena olejíčky a pokud na ni nepůsobí vnější vlivy jako je UV záření, změna teplot, chemikálie, vlhkost či tlak vzduchu a je správně skladována, uchovává si své vlastnosti. Tyto vlastnosti se začínají měnit až při prvním použití, kdy se jízdou pneumatiky zahřívají, svití na ně slunce či na ně působí např. posypová sůl.

 

Pokud pneu už byla použita, dá se její životnost prodloužit jejím očištěním a správným skladováním na tmavém a suché místě.

 

Mějte však na paměti, že maximální doporučené stáří pneu je 10let od data výroby. Použití 10 let staré nebo dokonce starší pneumatiky je nebezpečné a to i v případě, že by se jednalo o nepoužitou pneumatiku. Existuje však větší pravděpodobnost, že pneumatiku sjedete dříve na minimální vzorek 1,6 mm než, že budete mít na vozidle takto starou pneumatiku. Samotná rychlost stárnutí je pak závislá na způsobu používaní a na tom, jak se o pneu řidič dokáže postarat   

 

16.03.2020

Celoroční pneu nebo sezónní pneumatiky?

Neumíte se rozhodnout, zda koupit celoroční pneumatiky nebo stále kupovat sezónní to je letní a zimní pneu?

Důvody pro letní pneu

Letní pneu jsou speciálně konstruovány pro optimální výkon v letním období.

 

Přilnavost: Pouze letní pneu mohou garantovat vysokou přilnavost na mokrých a suchých vozovkách díky vlastnostem/konstrukci dezénu a požité běhounové směsi.

 

Ovladatelnost letní pneu nabízejí vysokou stabilitu v zatáčkách a rychlou odezvu na natočení volantu.

 

Kilometrový výkon: Letní pneu nabízejí optimální životnost při vysokých letních teplotách.

 

 

Důvod pro zimní pneu

Zimní pneu mají specifické vlastnosti, které eliminují rizika na sněhu, ledu při nízkých teplotách (pod 7°C)

 

Přilnavost: zimní pneu mají specifický dezén s lamelama, které zabezpečují vynikající trakci na zasněžených, mokrých a zledovatělých vozovkách v zimním období.

 

Kontrola: Zimní pneu jsou vyrobeny ze speciální směsi, která zůstává měkká a flexibilní i za nízkých teplot, zimní pneu zabezpečují lepší přilnavost a kontrolu v zimních podmínkách.

 

Jistota: Zimní pneu dávají extra pocit bezpečí při jízdě v náročných zimních podmínkách.

 

Vyhláška a zákon: Některé státy požadují použití zimních pneu ze zákona (sněhová vločka ve skalním masivu – 3PMSF)

 

Důvody pro volbu celosezonních pneumatik

Celosezonní pneu nabízejí dobré jízdní vlastnosti během celého roku.

 

Pro mírné zimní podmínky (málo sněhu, občasné teploty pod bodem mrazu) mohou být celosezonní pneu vhodným řešením.

 

Jedna sada pneumatik: uživatelé mohou ušetřit náklady, čas a starosti spojené se sezonní výměnou pneumatik.

 

Vyhláška a zákon: např. celosezonní pneumatiky Continental mají označení M+S a také sněhovou vločku ve skalním masivu (3PMSF) a mohou být použity i ve státech, kde platí tzv. zimní zákon. Toto označení sněhové vločky ovšem nemají všichni výrobci u  univerzální pneumatik, kde je jen M+S což v některých zemích již nestačí.

 

Shrnutí

Celoroční pneumatiky jsou dobrou volbou pro řidiče, kteří moc nejezdí, případně jezdí takzvaně „kolem komína“ a nebydlí v místech s častým výskytem sněhu v zimním období.

 

Letní a zimní pneumatiky mají specifické vlastnosti právě pro roční období pro, která jsou určena a zajišťují tak mnohem lepší bezpečí a komfortní jízdu třeba v podání snížení hluku či spotřeby.

28.03.2017

Jaká je pravda ohledně stárnutí pneumatiky?



VÝZKUMY PROKAZUJÍ, ŽE NEEXISTUJÍ ŽÁDNÉ ROZDÍLY VE VÝKONECH NOVĚ VYROBENÝCH PNEUMATIK A PNEUMATIK VYROBENÝCH PŘED 3 LETY*


* Žádné rozdíly ve výkonech: na základě vysokorychlostních testů a testů rozjezdů/zastavování uskutečněných Korejským
úřadem na ochranu spotřebitele a na základě testů valivého odporu uskutečněných německým autoklubem.
* Pokud je pneumatika skladována v doporučených podmínkách.
* Michelin doporučuje, aby byly pneumatiky starší než 10 let od data jejich výroby vyřazeny z provozu.

 

JAKÁ JE PRAVDA OHLEDNĚ STÁRNUTÍ PNEUMATIK?


 

OTÁZKA: Proč Michelin poskytuje tyto informace o stárnutí pneumatik?
ODPOVĚĎ: Protože ohledně stárnutí pneumatik existuje obecné rozšířená mylná představa. Nezapomeňte: nejdůležitějším datem NENÍ to, kdy byla pneumatika vyrobena (DOT), ale kdy byla namontována na vozidlo.

OTÁZKA: Pneumatika významně nestárne, dokud není namontována na vozidlo. Proč?
ODPOVĚĎ: Před montáží je pneumatika nenahuštěná, nezatížená a vystavena minimálním teplotním výkyvům místa uskladnění.

OTÁZKA: Pokud datum výroby není důležité, co JE tedy důležité?
ODPOVĚĎ: Datum, kdy je pneumatika namontována na vozidlo. Během provozu je pneumatika vystavena velkému množství negativních vlivu, nárazům a dalším jízdním podmínkám, které se nevyskytují při jejím skladování. Proto začíná pneumatika po montáži významné stárnout.

OTÁZKA: Existují nějaké studie, které potvrzují, že stárnutí pneumatik je nepodstatné při skladování a začíná se významně projevovat až po montáži?
ODPOVĚĎ: Byly uskutečněné tři studie v Koreji, Německu a Saudské Arábii. Studie v Koreji a Německu prokázaly, že neexistují žádné rozdíly ve výkonech nove vyrobené pneumatiky a pneumatiky skladované po dobu tří let. Studie ze Saudské Arábie ukazuje, že pneumatika užívaná na vozidle po dobu jednoho roku vykazuje stejné známky stárnutí jako pneumatika skladovaná po dobu deseti let.

OTÁZKA: Pneumatiky začínají po montáži na vozidlo stárnout. Jak Michelin doporučuje o ně pečovat?
ODPOVĚĎ: Po montáži vyžadují pneumatiky během svého provozního života speciální péči, která pri skladování není třeba, jako je: kontrola tlaku huštění, správně seřízená geometrie vozidla, kontrola poškození a měření hloubky běhounu.




 

 

Zdroj:

Korejský úřad na ochranu spotřebitele. ADAC, německá motoristická organizace.
Studie Saudské
Arábie uskutečněná univerzitou ve městě Osaka, vydaná v časopisu Rubber Chemistry and Technology.

Leták Michelin Tyres do not expire

 

Rezervace termínů

Kalendář Zde se můžete objednat do našich servisů na přesné datum a čas na pneuservisní práce nebo výměnu oleje.

Rychlý kontakt

Šenov
Tel.: +420 604 750 150
E-mail: senov@rajpneu.cz

Ostrava
Tel.: +420 603 580 580
E-mail: ostrava@rajpneu.cz

Provozní doba

Po-Pá, 8:00-17:00
Situační mapka

© 2003-2023 K & K PNEU s.r.o., Jakékoli kopírování,
další publikování nebo šíření obsahu tohoto webu je zakázáno.
       

pro klasické zobrazení klikněte zde .
.

Zboží bylo vloženo do košíku.

Celkem máte v košíku:

ks zboží za
PŘEJÍT K POKLADNĚ POKRAČOVAT V NÁKUPU

Zapomenuté heslo