Celková provozní životnost pneumatik závisí na způsobu jejich skladování a provozních podmínkách, kterým je pneumatika během svého životního cyklu vystavena (např. zatížení, rychlost, tlak nahuštění, nebezpečné předměty na vozovce, vlivy prostředí atd.). Vzhledem k tomu, že provozní podmínky a způsob údržby jednotlivých typů pneumatik se mohou výrazně lišit, není možné přesně předpovědět provozní životnost žádné konkrétní pneumatiky. Vysoké teploty mohou mít na provozní životnost pneumatiky dvojí vliv:
1. Vliv velmi vysokých teplot dosahovaných obvykle pouze po krátkou dobu.
Velmi vysokých teplot je typicky dosahováno při velmi vysokých rychlostech. Schopnost pneumatiky odolat těmto vysokým teplotám a/nebo schopnost rozptýlit teplo je kontrolována a stanovena výrobcem a vyznačena rychlostním indexem na boční straně pneumatiky jako součást servisních informací.
2. Vliv dlouhodobého vystavení vysokým teplotám.
Čím déle je pneumatika vystavena vysokým teplotám, tím větší je pravděpodobnost výskytu škodlivých změn materiálu a vlastností pneumatiky. Navíc, čím vyšším teplotám je pneumatika vystavena, tím rychleji může k těmto změnám dojít. Ty se pak mohou projevit snížením pevnosti/odolnosti nebo únavou materiálu pneumatiky, což může mít za následek její trvalé poškození.
Nikdy neskladujte pneumatiky na místech, kde mohou být vystaveny extrémním teplotám.
Pneumatiky skladujte výhradně v prostředí s maximální teplotou 35 °C (95 °F), v ideálním případě na místech s teplotou pod 25 °C (77 °F). Provozní teploty pneumatik mohou být vyšší. Nicméně i zde stále platí, že čím vyšším teplotám je pneumatika vystavena, tím nižší je její provozní životnost. Doporučuje se, aby veškeré pneumatiky vyrobené před více než deseti (10) lety byly vyřazeny z provozu. Jsou-li pneumatiky vystaveny delší dobu výrazně vyšším teplotám, doporučuje se, aby byly vyřazeny rychleji. V případě, že si zákazník není jist, zda je nutné pneumatiku vyřadit z provozu, či nikoliv, měl by ji nechat neprodleně zkontrolovat zaškoleným odborníkem.
Společností NHTSA (National Highway Traffic Administration of the USA) a asociací ASTM (Association for Standardization of Testing Methods) bylo zjištěno, že je-li pneumatika vystavena teplotě 65 °C po dobu 5 týdnů, může v určitých náročných podmínkách změnit své provozní vlastnosti obdobně jako v případě používání v extrémně teplém podnebí po dobu 4–6 let.
Dalším faktorem, který je třeba vzít v úvahu, je vliv extrémně nízkých teplot. Velmi nízké teploty (přibližně pod -30 °C (-22 °F) pro letní/vysokozátěžové pneumatiky a přibližně 50 °C (-58 °F) pro zimní/celosezónní pneumatiky) mohou mít za následek zkřehnutí materiálu. Z tohoto důvodu by měly být pneumatiky před použitím při extrémně nízkých teplotách pečlivě zahřáté.
PŘÍLOHY
Zde se můžete objednat do našich servisů na přesné datum a čas na pneuservisní práce nebo výměnu oleje.
Obchodní podmínky Cena dopravy a platební podmínky Odstoupení od kupní smlouvy Reklamace Velkoobchod
Šenov
Tel.: +420 604 750 150
E-mail: senov@rajpneu.cz
Ostrava
Tel.: +420 603 580 580
E-mail: ostrava@rajpneu.cz
Zboží bylo vloženo do košíku.
Vážení zákazníci, kvůli vytížení přepravců dochází ke zpoždění doručení Vašich zásilek.
Také expedice zásilek muže být předčasně ukončena. Sledujte proto náš expediční semafor.